Zobacz metamrfozy łazienek przy użyciu produktów Opoczno
Właśnie zakończył się drugi etap konkursu „Łazienka na nowo”. Zadaniem architektów i projektantów wnętrz było przygotowanie wizualizacji łazienki wybranej spośród zdjęć przesłanych przez użytkowników serwisu Homebook.pl. Zgłoszone do pierwszego etapu konkursu pomieszczenia były często w opłakanym stanie, a ich opisy wskazywały na konieczność szybkiego remontu. Użytkownicy dodatkowo wskazywali styl, który ich najbardziej zainspirował. W tym celu mogli wybierać spośród aranżacji marki Opoczno.
Do drugiego etapu wytypowanych zostało 20 łazienek. Jak bardzo potrzebują remontu można zobaczyć tutaj. Projektanci przygotowali swoją wizję tych pomieszczeń, wykorzystując w nich produkty marki Opoczno. Wszystkie projekty były inspirujące i pokazywały, jak ciekawie można zaaranżować łazienkową przestrzeń.
Po pełnych emocji obradach udało się wyłonić najciekawsze wizualizacje. Autorką zwycięskiego projektu została Anna Błaszak. Projekt idealnie spełniał wymagania opisane w zgłoszeniu. Rozkład sprzętów w projekcie zgadzał się z lokalizacją istniejących przyłączy a rozmieszczenie sprzętów było zgodne z zasadami ergonomii. Nie bez znaczenia była również artystyczna wizja samego wnętrza, jak i estetyka wizualizacji. Projektantka wykorzystała kształt pomieszczenia do stworzenia zamykanej przestrzeni na składowanie, piecyk i pralkę, dzięki czemu wnętrze nie sprawia wrażenia przeładowanego. Drzwi przesuwne doskonale nadały się do małej przestrzeni, nie kolidując ze sprzętami, a dobór jasnego drewna, bieli ceramiki w zestawieniu z kontrastowymi czarno - białymi płytkami Pret-a-Porter Opoczno ocieplił i nadał pomieszczeniu spektakularnego, nowoczesnego charakteru. Umywalka Metropolitan marki Opoczno naprzeciwko wejścia stworzyła oś widokową a użycie lustra na całą szerokość ściany jeszcze bardziej powiększyło optycznie przestrzeń.
Laureat drugiego miejsca - Beata Królikowska z biura projektowego ARTIEGO Lublin zaproponowała łazienkę utrzymaną w szarościach z użyciem płytek z serii Light Marble marki Opoczno. Jury doceniło ponadczasowość projektu - podczas gdy moda na inne kolory przemija, szarości są niemal zawsze na topie. Poza tym, można ją urozmaicać dodatkami w innych kolorach, które możemy zmieniać w zależności od naszego nastroju czy obowiązującej mody.
Trzecią nagrodzoną aranżację, wykonaną przez WizualHome3D, wybrano ze względu na umiejętny mariaż klasycznego stylu płytek kolekcji Light Marble Opoczno z nowoczesnym, minimalistycznym designem ceramiki i mebli łazienkowych. Całkowicie klasyczne wnętrze w tym przypadku mogłoby się kojarzyć z czymś nudnym i przewidywalnym, przy nowoczesnym istniała obawa, że wyjdzie z mody w krótkim czasie. Zaproponowana aranżacja pogodziła oba style, a dodatki w postaci drewnianej półki i kosza, wprowadziły do wnętrza klimat przytulności.
Nagrodzone prace można obejrzeć tu. Nagrodą dla zwycięzcy jest wyjazd do Bolonii na zbliżające się Międzynarodowe Targi CERSAIE!
źródło: opoczno/pieknydom24.pl