Kamień dekoracyjny Graffity
Stone Master S.A. - pionierska technologia produkcji kamienia dekoracyjnego z wykorzystaniem druku cyfrowego
Czołowy producent kamienia dekoracyjnego i elewacyjnego, firma Stone Master, zastosowała technologię druku cyfrowego w produkcji kamienia. Jest jedyną spółką w kraju i na świecie, która opracowała i wdrożyła to pionierskie rozwiązanie na tak szeroką skalę. Produkty wytwarzane w ten sposób stanowią kolekcję SUPREME LINE.
Firma Stone Master ma swoje korzenie już od 1989 r. To wtedy w Mielcu Henryk Ryczek i Tadeusz Kończyński otworzyli zakład produkcyjny, gdzie rozpoczęli produkcję pierwszej kolekcji kamienia dekoracyjnego, która szybko wpisała się w nowy trend wnętrzarski. W związku z dynamicznym rozwojem firmy, jej szefowie zdecydowali się przenieść produkcję z Mielca do Łodzi, mekki polskiego wzornictwa użytkowego. Od tamtej pory twórcy, którzy do dziś stoją na czele spółki, postanowili skoncentrować się nie tylko na poszerzaniu oferty, ale także na rozwoju technologicznym. Dziś produkcję kamienia dekoracyjnego przenieśli na zupełnie nową płaszczyznę, dającą ogromne możliwości.
- Zawsze staraliśmy się patrzeć szerzej, wyprzedzać konkurencję i oferować klientom unikatowe produkty. Cieszymy się, że jako pierwsi zastosowaliśmy druk cyfrowy w produkcji kamienia dekoracyjnego na tak szeroką skalę. Dziś wiemy, że to nie tylko cena a nowe technologie, a dzięki nim, możliwość sprostania wysokim oczekiwaniom wizualnym i jakościowym ważą na decyzjach
o zakupie produktów Stone Master – mówi Tadeusz Kończyński, prezes Stone Master S.A.
Calama, Rocky, Graffiti - 3 PRODUKTY, 3 ŻYWIOŁY, 3 STYLE, 3 TEMPERAMENTY
„Sztuka rodzi się z pasji”, to idea, w oparciu o którą powstała najnowsza kolekcja SUPREME LINE z zastosowaniem wspomnianej nowatorskiej technologii druku cyfrowego, a jednoczenie hasło rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej. Pierwszych dziesięć produktów powstało z obserwacji trendów, poszukiwania inspiracji w otaczającym nas świecie,
z codziennych doświadczeń, ale również z ogromnej wyobraźni i zaangażowania twórców. To także gama produktów o bardzo różnym charakterze, strukturze i wzorze. Otwiera ona zupełnie nowe możliwości aranżacyjne, dopasowane do upodobań, stylu
i charakteru użytkownika.
Na przykład CALAMA jest ponadczasowa i elegancka, sprawdzi się w wielu przestrzeniach, może być łączona z niemal wszystkimi odcieniami, a swoją subtelnością czy delikatnością świetnie podkreśli piękno i klasykę.
ROCKY natomiast przedstawia siłę, niezwykły i niepowtarzalny charakter. Pojedyncza ściana czy obudowa kominka wyróżni się z całej aranżacji przestrzeni i podkreśli swoją wyrazistą osobowość we wnętrzu.
Kamień dekoracyjny GRAFFITI to propozycja dla osób ceniących niezależność i indywidualizm. Stanowi idealne rozwiązanie do wykończenia nowoczesnych aranżacji, wnętrz w stylu loftowym czy przestrzeni młodzieżowych, podkreślając takie cechy osobowości, jak energia, świeżość, nieszablonowość i odwaga.
Proces produkcji kamienia z zastosowaniem druku cyfrowego wydaje się być bardzo prosty. Na urządzeniu drukującym ustawia się grafikę i przygotowuje surowy kamień na specjalnie przygotowanych płytach, które następnie wjeżdżają do drukarki. Maszyna nie tylko zadrukowuje kamień, ale również impregnuje i suszy – bez przestojów. Cały proces trwa ok. 10 minut. Po tak krótkim czasie produkt jest już gotowy do dystrybucji i sprzedaży. Nie mniej jednak do tej pory, żadnej z konkurencyjnych firm, nie udało się opracować i wdrożyć tej technologii. Trudność polega na tym, aby uzyskać powtarzalność wzoru z jednakowym nasyceniem barwy w każdej palecie.
– Druk cyfrowy to przyszłość branży kamienia dekoracyjnego. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że jako firma pokonaliśmy wszelkie przeszkody i dołożyliśmy swoją cegiełkę – blisko 30-letnie doświadczenie – do stworzenia nowego, kluczowego trendu na rynku wnętrzarskim - mówi Henryk Ryczek, wiceprezes Stone Master S.A. – Warto podkreślić, że wprowadzona przez nas technologia druku cyfrowego optymalizuje czas i koszty zarówno producenta, jak i klienta. Tradycyjne metody układania kamienia dekoracyjnego wymagają osobnej impregnacji. W naszej technologii produkt jest już zaimpregnowany, co wpływa nie tylko na oszczędności budżetowe, ale również na większy porządek, estetykę pracy i brak charakterystycznego zapachu – dodaje Henryk Ryczek.
Kamień dekoracyjny Stone Master trafia do największych sieci handlowych w kraju i zagranicą. Aktualnie firma jest obecna trzech kontynentach i trafia do 25 krajów, m.in. do krajów Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, Europy Wschodniej, krajów nadbałtyckich, na Bałkany i do Rosji. Już w tej chwili udział eksportu w przychodach wynosi ok. 40 procent. Stone Master S.A.
w 2017 r. osiągnęła sprzedaż ogółem na poziomie 38 mln PLN.
Pierwszym w Polsce dystrybutorem najnowszej kolekcji SUPREME LINE jest sieć sklepów materiałów budowlanych OBI. Oferta dla kolejnych firm jest w przygotowaniu i zostanie zaprezentowana w najbliższym czasie. Poza najnowszą kolekcją, Master Stone wdraża i planuje dalszy rozwój oferty w ramach produktów linii tradycyjnych.
źródło: pieknydom24.pl