Przestrzeń w kategoriach Premium
Oryginalne nawierzchnie mogą być atutem otoczenia nie tylko w centrach handlowych. W tym roku rusza Narodowy Program Rewitalizacji Miast - z funduszy europejskich do wydania będzie aż 25 mld zł. Libet, firma o ponad 20-letnim doświadczeniu w produkcji materiałów nawierzchniowych, aktywnie uczestniczy w poprawie jakości przestrzeni miejskiej.
Na zlecenie firmy Libet, lidera w branży kostki brukowej, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej wraz z wrocławską Akademię Sztuk Pięknych przeprowadziły audyt wzorniczy, którego celem była ocena aktualnej sytuacji w branży budowlanej i potencjału rozwojowego produktów nawierzchniowych. Coraz większy popyt ze strony inwestorów indywidualnych, dla których ważna jest wysoka jakość i elegancki design, ale także duże zapotrzebowanie na inwestycje, nie tylko w dużych miastach, to szansa na dalszy rozwój oferty dla firm budowlanych z branży produktów małej architektury - to jeden z wniosków podsumowujących wyniki tych badań.
[[[zdjecie,3978,duze]]] - Chcemy mieć wpływ na jakość naszego otoczenia, dlatego cieszą nas te wyniki, bo potwierdzają sens naszego zaangażowania w realizację strategii skupionej na rozwoju produktów z segmentu Premium. Najważniejszym jej aspektem jest ciągłe doskonalenie wyrobów, podnoszenie ich estetyki oraz innowacyjności - mówi Dawid Kuptz, architekt i koordynator ds. rozwoju rynku z firmy Libet. - Jesteśmy głęboko przekonani, że na trudnym rynku produktów betonowych przewagę nad konkurencją można osiągnąć przede wszystkim poprzez oferowanie produktów wysokiej jakości i o doskonałym wzornictwie - dodaje Dawid Kuptz.
Mieszkańcy miast są usatysfakcjonowani efektami udanych remontów czy rewitalizacji zaniedbanych przestrzeni. Ale nawet najlepsza koncepcja projektowa skazana jest na niepowodzenie, jeśli na etapie realizacji inwestorowi zależy przede wszystkim na obniżeniu kosztów inwestycji, poprzez np. zastąpienie wysokiej jakości produktów nawierzchniowych tańszymi i gorszymi zamiennikami. Działanie takie przynosi tylko pozorne oszczędności. Doskonale zdają sobie sprawę z tego faktu inwestorzy komercyjni, którzy szczególną uwagę zwracają nie tylko na oryginalną estetykę i trwałość nawierzchni, ale i otoczenie wraz z towarzyszącą realizacji małą architekturą.
- Ten sposób postępowania także coraz częściej brany jest pod uwagę przez decydentów inwestycji samorządowych. Zdecydowanie najlepiej wypadają pod tym względem miejscowości o charakterze turystycznym. Z myślą m.in. o takich właśnie projektach rozwijamy naszą ofertę szlachetnych kostek brukowych i płyt nawierzchniowych, a także kolekcję form z betonu architektonicznego. W tym roku do naszej oferty wprowadziliśmy prawie 50 nowych produktów - podsumowuje arch. Dawid Kuptz.
Z pewnością warto promować przykłady ciekawych realizacji publicznych, bo korzystamy z nich wszyscy, zwłaszcza w świetle planów inwestycyjnych związanych z Narodowym Programem Rewitalizacji Miast, jednym z priorytetowych projektów, który ma wystartować w tym roku. W ciągu najbliższych siedmiu lat do wydania będzie 25 mld zł pochodzących ze środków europejskich. Ponadto Rząd zamierza dołożyć do tego także środki ze środków budżetowych oraz poszukiwać lokalnych partnerów.
źródło: libet/pięknydom24.pl