Polska - raj dla miłośników mebli
Jak wynika z informacji firmy badawczej B+R Studio, Polska plasuje się na 7 miejscu w ogólnoświatowym rankingu producentów mebli pod względem wartości produkcji. W Europie nasz kraj ustępuje jedynie Włochom i Niemcom. A co to oznacza dla nas - kupujących?
Na początek warto zastanowić się, co jest źródłem sukcesu polskich marek meblowych. Niewątpliwie kluczowym elementem jest po prostu stawianie na rozwój. Dzięki wsparciu Unii Europejskiej polscy przedsiębiorcy mieli szansę m.in. zainwestować w infrastrukturę, wdrożyć projekty podnoszące kwalifikacje pracowników czy udoskonalić procesy produkcyjne. Nasze firmy potrafią też w sposób przemyślany określać swoje rynki docelowe, wykorzystując przy tym potencjał, jaki drzemie w eksporcie. - Aktualnie większość, bo aż 90 % wyprodukowanego towaru dystrybuujemy poza granice kraju. - komentuje Paweł Gabski z firmy SITS, producenta mebli tapicerowanych. Jak wynika z danych OIGPM, Polska jest 4 eksporterem mebli na świecie, a najwięcej towaru dostarczamy zachodniemu sąsiadowi - Niemcom. A jak wygląda sprzedaż w naszym kraju?
Wirtualne zakupy
Szacuje się, że w Polsce jest około 24 tyś firm. Oznacza to dużą konkurencję na rynku. Aby wyprzedzić pozostałych i celnie trafić do swojej grupy odbiorców, producenci wykorzystują często rozbudowane kanały dystrybucji. Jednym z nich są sklepy internetowe, będące nierzadko wirtualną wersją salonów stacjonarnych. Dzięki nim klient może w łatwy i szybki sposób wyszukać meble, które go interesują, nie wychodząc z domu. W gąszczu internetowych sklepów, wygrywają te, które stawiają na wysoką jakość zdjęć prezentowanych produktów czy aranżacji oraz na profesjonalną obsługę, wykorzystując np. szybkie komunikatory. Niektóre wirtualne salony idą o krok dalej i wprowadzają tzw. symulatory przestrzeni (domu lub mieszkania). Dzięki nim klient jest w stanie dokładnie umiejscowić np. upatrzoną sofę i ocenić, czy pasuje ona do wnętrza. - Oryginalne wzornictwo i jakość stanowią o atrakcyjności oferty. Aby jednak zaoszczędzić czas odbiorców i skrócić proces zakupowy, warto przedstawiać gotowe rozwiązania, takie jak np. dobrane pod względem kolorystycznym, sofy i poduszki. To zdecydowanie ułatwia wybór.- mówi Paweł Gabski z SITS.
Obustronna motywacja
A Klienci na polskim rynku meblarskim niewątpliwie mają w czym wybierać. Od prostych w swej formie, funkcjonalnych mebli skandynawskich po bogato zdobione sofy, fotele i dodatki w stylu prowansalskim. Krótko mówiąc - każdy znajdzie coś dla siebie. Producenci w swoich kolekcjach stawiają na różnorodność - form, faktur (wiele rodzajów obić) czy wielkości. Podstawą jednak jest design. Polskie firmy, chcąc podążać za nowoczesnymi trendami, coraz częściej współpracują z projektantami tworzącymi oryginalne i nietuzinkowe produkty. W ślad za rozwojem branży meblarskiej wzrasta również świadomość kupujących, którzy zdecydowanie częściej zwracają uwagę na wzornictwo, tkaniny obiciowe czy unikatowość danych modeli. A to z kolei motywuje producentów do ciągłego doskonalenia swoich kolekcji i oferowanych usług.
źródło: sits/pieknydom24.pl