MP Nidzica to rodzinna firma z branży meblowej, działająca na polskim rynku od 1996 r.
Polacy wybierają meble piękne i praktyczne
Rok pod znakiem pandemii, tak najkrócej podsumowują mijający 2020 w MP Nidzica. Ten trudny czas przełożył się m.in. na rekordowe wyniki sprzedaży mebli tapicerowanych. Jakie modele kanap najczęściej wybierali Polacy? Były to meble piękne i praktyczne.
#ZOSTAŃWDOMU
Kończący się rok zmusił nas, by pozostać w domach na dłużej. Zaczęliśmy uważniej przyglądać się swoim mieszkaniom. Zrodziły się nowe potrzeby – wymagania dotyczące wnętrz nie zatrzymały się na konieczności estetycznego wyglądu, funkcjonalności, ale skoncentrowały się na personalizacji. Rozwiązania dopasowane idealnie do potrzeb mieszkańców w czasie, kiedy dom stał się miejscem pracy, zabawy, wypoczynku stały się priorytetem. Czy znalazło to odzwierciedlenie w produkcji i sprzedaży mebli tapicerowanych?
Najpierw 60% spadek, potem 150 % normy
Rok 2020 ze względu na pandemię i idące za nią obostrzenia był rokiem nietypowym, w którym trendy sprzedażowe znacząco różniły się w stosunku do lat poprzednich. Przed lockdownem liczba wpływających do MP Nidzica zamówień w miesiącach marzec - kwiecień 2020 zmalała o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast po ponownym otwarciu sklepów firma odnotowała nieoczekiwany wzrost zamówień mebli. Liczba nowych zleceń od maja do września br. sięgnęła niemal 150% w porównaniu do podobnego okresu 2019 roku. - Obserwujemy, że nadal mimo możliwości zakupu kanapy przez internet klienci cenią sobie możliwość obejrzenia mebla w salonie, sprawdzenia, czy jest wygodny, dotknięcia materiału – mówi Malwina Popławska, główna menedżerka rodzinnej firmy z Mazur. Dodatkowo, ludzie po prostu potrzebowali wyjść z domu i z pomysłem w głowie, jak zmienić swoje mieszkanie, trafiali do salonów meblowych.
Polacy wybierają praktycznie - trendy sprzedażowe 2020
To jakie meble tapicerowane w tym roku najczęściej wybierali Polacy? W skrócie można podsumować, że stawiali na meble nieduże, modułowe, praktyczne i piękne. Z najwyższego miejsca na podium od 2019 roku nie schodzi model Smart w układzie małego narożnika z szezlongiem lub otomaną. Ten zestaw składa się z brył modułowych, co daje wiele wariantów ustawienia nawet w niewielkich salonach. Dla zwiększenia komfortu w Smarcie zamontowano zagłówki z możliwością ustawienia optymalnego kąta. I to detal, który wraz z funkcją spania i pojemnikiem na pościel, najczęściej decyduje o wyborze i zakupie kanapy.
Dwie najpopularniejsze konfiguracje modelu SMART MP Nidzica - z szezlongiem i otomaną.
Funkcjonalność nie wyklucza piękna
Statystyki sprzedażowe MP Nidzica wskazują też na to, że nieustająco od ponad dwóch lat największą popularnością wśród tkanin obiciowych cieszą się miękkie, przyjemne w dotyku i eleganckie welury. Ale przez szarości we wszelkich odcieniach w tym roku zdecydowanie przebiły się także granat i butelkowa zieleń.
Szlachetny odcień naval blue zapowiadany jest jako trend w 2021 roku.
Czas podsumowań
- Ten szczególny rok pokazał, że dysponujemy odpowiednimi zasobami ludzkimi i materiałowymi, aby rozwijać się na rynku w Polsce i zagranicą. Umiemy reagować na pojawiające się potrzeby. Pracujemy z rzetelnymi partnerami biznesowymi – dostawcami, salonami, poprzez które sprzedajemy nasze meble. I co najważniejsze, doceniają nas klienci. Nasz jubileusz będzie okazją, aby im wszystkim podziękować, bo to również dzięki nim możemy stabilnie pracować i planować przyszłość - podsumowuje Dariusz Popławski.
źródło: pieknydom24.pl