Nowe trendy w świecie wnętrz
Interprint zdefiniował na rok 2018 cztery trendy, które idą z duchem czasu. W dniach 19-27 maja będzie można je odkryć na ekspozycji przygotowanej przez firmę, podczas Łódź Design Festival.
Współczesność, w której funkcjonujemy jest dynamiczna. Niestety prędkość życia powoduje często, że gdzieś po drodze gubimy to, co jest naprawdę ważne. Zamiast wspomnień coraz częściej gromadzimy rzeczy, w tłumie ludzi bywamy samotni, a prawdziwą rozmowę zastępują nam elektroniczne komunikatory. Nowoczesne technologie oczywiście ułatwiają nam życie, ale jednocześnie wywołują w nas obawę przed odstawieniem na boczny tor. Bo czy jesteśmy w stanie im dorównać? Dlatego tematem tegorocznej, 12 już edycji Łódź Design Festival będą "refleksje". Projektanci, kuratorzy oraz marki pochylą się nad drogą ocalenia człowieka w świecie technologii. Spróbują dostrzec radość z tworzenia, pasje i wyjątkowość posiadania przedmiotów będących owocem pracy ludzkich rąk. Interprint od lat aktywnie wspiera Festiwal w Łodzi i uczestniczy w promowaniu designu. W tym roku odniesie się do tematu "refleksji" przy pomocy nowej kolekcji dekorów Six Pack 2018, która zostanie zaprezentowania w formie wystawy.
Śladem trendów
Cztery trendy proponowane przez Interprint mają skłonić odbiorców do głębokiej refleksji nad tym, co jeszcze możemy zrobić dla naszej planety oraz dlaczego tak ważne jest w życiu współdziałanie z innymi. Odniesieniem do nich będzie kolekcja Six Pack 2018, czyli sześć dekorów inspirowanych światem natury oraz stylem wielkiego miasta.
- Up/cycling, czyli drugie życie rzeczy, to trend mówiący o tym, jak cenne są zasoby naturalne, zachęcając jednocześnie do tego, aby przedmiotom nadawać drugie, a nawet trzecie życie. Up/cycling oznacza uznanie: nie tylko dla ludzi i środowiska, ale także dla różnorodności i kreatywności.
- Co-everything również nawiązuje do kreatywnej współpracy. Istotą tego trendu jest współdziałanie, bowiem razem możemy stworzyć więcej, niż gdybyśmy działali w pojedynkę. To wartościowa możliwość wymiany umiejętności i wiedzy.
- Non_conform jest pochwałą dla niedoskonałości. Ponieważ wszystko dziś podlega digitalizacji, Interprint chce, aby pewne rzeczy celowo pozostały niedoskonałe. Meble i dodatki produkowane przemysłowo mogą bowiem nosić indywidualne ślady użytkowania i nadawać wnętrzom duszę.
- Smart_material mówi nam o tym, jak inteligentne materiały kształtują nasze życie. To fascynacja nowymi technologiami oraz powierzchniami o specyficznych funkcjach - z efektami specjalnymi lub o wyjątkowym wyglądzie.
źródło: pieknydom24.pl