IKEA Retail w finale prestiżowego konkursu European Business Awards 2012/13
Organizatorzy European Business Awards wyróżnili firmę IKEA Retail Sp. z o.o. zaszczytnym tytułem Ruban d’Honneur w kategorii Zrównoważony Rozwój (The Millicom Award for Environmental & Corporate Sustainability). Tym samym IKEA będzie reprezentować polski biznes w finale tego prestiżowego konkursu w edycji 2012/13.
Celem European Business Awards jest promowanie firm, które odnoszą sukcesy, łącząc innowacyjność z odpowiedzialnym biznesem. Do finału edycji 2012/13 w Düsseldorfie zakwalifikowało się łącznie 100 firm, spośród których wybranych zostanie 10 zwycięzców. Zostaną oni przedstawieni podczas uroczystej gali w kwietniu 2013 roku. Przez ostatnie dwa miesiące zgłoszenia uczestników edycji 2012/13 European Business Awards oceniało jury złożone z przedstawicieli europejskiego biznesu, środowiska akademickiego oraz przedsiębiorców. W końcowym etapie wybrani finaliści - zdobywcy prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur - zaprezentują komisji swoje firmy podczas indywidualnych wywiadów.
„Bardzo cieszymy się z otrzymania prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur w konkursie European Business Awards, a także z tego, że będziemy reprezentować Polskę w tegorocznym finale. To dla nas dowód, że nasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju zostały docenione, nie tylko przez jury, ale także przez konsumentów. Celem IKEA jest umożliwienie jak największej liczbie osób prowadzenia codziennego życia w sposób bardziej ekologiczny, co pozwoli na ograniczenie naszego negatywnego wpływu na środowisko naturalne” - powiedziała Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce. W ramach edycji 2012/13 uczestnicy European Business Awards zaprezentowali jesienią 2012 roku swoje osiągnięcia w nagraniu video, które, na potrzeby publicznego głosowania, zostało zamieszczone na stronie www.businessawardseurope.com. Oglądając nagranie IKEA, każdy mógł zapoznać się z filozofią firmy oraz jej działaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które przedstawiła Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce. Działania te obejmują projektowanie, produkcję i transport mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, a także inwestycje w energię odnawialną czy system zagospodarowania odpadów w sklepach. IKEA promuje też hasło „Zrównoważone życie zaczyna się w domu”, aby przekonać każdego, że może wziąć odpowiedzialność za swoje otoczenie i przyczynić się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. IKEA w dużej mierze w tym pomaga, oferując ekologiczne produkty i rozwiązania, które bardzo często umożliwiają też dodatkowe oszczędności.
„Wykorzystanie nagrania video jako narzędzia prezentacji uczestników edycji 2012/13 naszego konkursu, pozwoliło ekspertom z jury na znacznie głębsze zrozumienie strategii biznesowej ocenianych firm. Pomogło im to również w podjęciu decyzji o wyborze finalistów
w poszczególnych kategoriach konkursowych. IKEA Retail udało się prawdziwie zainspirować członków jury i życzymy jej powodzenia w finale” - powiedział Adrian Tripp, prezes European Business Awards.
„Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które obejrzały naszą prezentację zamieszczoną na stronie European Business Awards i zagłosowały na IKEA. To dowód na to, że nasza filozofia staje się coraz bliższa Polakom i coraz lepiej rozumieją oni potrzebę oraz korzyści płynące z życia w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Cieszymy się też, że możemy przyczyniać się do edukacji i promocji w tym zakresie i oferować ekologiczne produkty w przystępnych cenach, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić - niezależnie, czy będzie to energooszczędne oświetlenie LED, kosze do sortowania odpadów w mieszkaniu czy żywność organiczna” - powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o.
źródło: ikea/pięknydom24.pl