Coworkingi- najlepsze miejsca w Trójmieście dla tych, którzy myślą o rozwoju własnego biznesu
W ostatnich latach na polskim rynku najmu biur można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania przestrzeniami coworkingowymi. Początkowo tendencja ta była naturalną odpowiedzią na rosnącą liczbę startupów oraz popularyzację zawodu freelancera. Obecnie elastyczne warunki najmu, wysoka jakość przestrzeni biurowych i dogodna lokalizacja to połączenie, które coraz częściej przyciąga również większe firmy i międzynarodowe korporacje.
Według najnowszych danych, powierzchnia przestrzeni coworkingowych w Polsce przekroczyła niedawno 100 tys. m2, co jednoznacznie świadczy o ich rosnącej popularności. Wynajem biura w takiej przestrzeni wiąże się bowiem z licznymi udogodnieniami, które pozwalają nie tylko znacznie ograniczyć koszty, ale też zaoszczędzić sporo czasu, zwłaszcza w zestawieniu z tradycyjnym najmem powierzchni biurowych. Słowem klucz jest tu „elastyczność”.
Jeszcze do niedawna stworzenie siedziby dla nowo powstającej firmy wiązało się wynajęciem całkowicie surowej przestrzeni, którą następnie trzeba było we własnym zakresie zaadaptować na biuro. Wiązało się to nie tylko ze sporym kosztem, ale też masą formalności, które skutecznie blokowały szybki start firmy. Kolejną barierą, w wielu wypadkach – nie do przejścia, była konieczność podpisania wieloletniej umowy najmu oraz płacenia wysokiego czynszu, co skutecznie odstraszało założycieli startupów i freelancerów, którzy zwyczajnie nie mogli sobie pozwolić na taki wydatek i zobowiązania na tak wczesnym etapie swojej działalności.
Elastyczność
Nic więc dziwnego, że obiekty dysponujące gotowymi przestrzeniami coworkingowymi, oferujące przyszłym najemcom elastyczne i przejrzyste warunki najmu tak dynamicznie się rozwijają. Niewątpliwym atutem jest również fakt, że nowe biuro jest gotowe do pracy już w momencie podpisania umowy najmu. Nowoczesne przestrzenie coworkingowe są bowiem w pełni wyposażone w wysokiej jakości urządzenia biurowe, szybkie łącza internetowe oraz pełne zaplecze niezbędne do prowadzenia firmy.
Mając na uwadze różnorodność branż oraz wynikającą z niej odmienną specyfikę pracy, w ofercie obiektów wynajmujących przestrzenie biurowe nierzadko znajdziemy kilka wariantów najmu. Wszystko po to, aby przyszły najemca mógł wybrać optymalne rozwiązanie, które zapewni nie tylko wysoką efektywność pracy, ale też pozwoli zminimalizować koszty. Co więcej, większe przestrzenie coworkingowe oferują zróżnicowane warianty, pozwalające startupom rozwijać się na ich terenie bez potrzeby zmieniania adresu. Są to rozwiązania, w których działalności można rozpocząć od wynajmu pojedynczego biurka, aby z czasem wynajmować całe pokoje, a finalnie przechodzić do coraz większych standardowych biur.
Analizując elastyczność rozwiązań, dostępnych w coworkingach w ostatnich latach również duże firmy dostrzegły zalety takich rozwiązań i coraz częściej decydują się na krótkoterminowy najem biur dla swoich zespołów projektowych czy teamów kreatywnych, odpowiedzialnych za realizację swoich zadań w ściśle określonym czasie. Elastyczne formy najmu często doceniają również największe międzynarodowe koncerny, które dopiero wchodzą na rynek danego kraju i nie chcą decydować się jeszcze na utworzenie stałej filii na tak wczesnym etapie swojej działalności.
O4 Coworking
Jeden z największych w Polsce coworkingów - O4 Coworking, znajduje się w biznesowym centrum Trójmiasta – Olivia Business Centre. Jego powierzchnia to ponad 5000 metrów kwadratowych, pozostających do dyspozycji w czterech różnych budynkach Olivii. Tutaj dla coworkerów dostępne są najszersze możliwości i pełny wachlarz wariantów. Wszystkie biura są w pełni wyposażone i oferowane na elastycznych warunkach najmu – bez konieczności podpisywania długoletnich umów. W celu dopasowania do indywidualnych potrzeb, w ofercie O4 Coworking znajdziemy wiele pakietów najmu oraz aż cztery typy przestrzeni.
W budynku Olivii Star, najwyższym budynku w północnej Polsce, znajdują się eleganckie biura wspierające pracę wymagającą ciszy i koncentracji. Olivia Four posiada rozległe przestrzenie wspólne wspierające networking i pomagające zdobyć nowych partnerów biznesowych. To tutaj odbywa się również większość wydarzeń. Olivia Six to natomiast prestiżowe biura z widokiem na Trójmiasto z 13 piętra, które skierowane jest dla najbardziej wymagających klientów i ich partnerów biznesowych. W Olivia Gate znajdziemy natomiast pierwsze w Europie środkowo-wschodniej przestrzenie dla firm zarządzanych przez kobiety. Celem tego miejsca jest wspieranie kobiecej przedsiębiorczości w całej Polsce. To tu odbywają się liczne wydarzenia dla kobiet, skupione wokół doradztwa biznesowego, porad prawnych, obsługi księgowej, wizerunku czy social mediów.
Coworking w Olivia Business Centre do aż 18 sal, umożliwiających spotkania od 2 aż do 200 osób. Co więcej, coworking tutaj to nie tylko praca. Wszyscy Rezydenci mają do dyspozycji szereg udogodnień, które powodują, że czują się tu jak w domu. Są to m.in. owoce, kawa, herbata, a do tego masa wydarzeń i dni tematycznych, które powodują, że pracodawcy mają zapewnione dla swoich pracowników dodatki, pozwalające skupić im się na prowadzeniu biznesu: słodkie poniedziałki, owocowe wtorki, dni pizzy, a także takie wydarzenia jak bizness speed dating, dzięki którym firmy nawiązują wiele relacji biznesowych również w samym środowisku O4. Dla coraz większej liczby pracowników ważne są też takie możliwości jak praca z pupilami, więc przestrzenie O4 należą do biur przyjaznych psom, co w nowoczesnych biurowcach nie często należy do standardu.
Santander Work/Café
Na terenie Olivia Business Centre znajduje się również nowo otwarta placówka Santander Bank Polska w formacie Work/Café. Jest to druga taka placówka w naszym kraju. Miejsce to skierowane jest przede wszystkim do osób pracujących zdalnie, które jednak nie mają odpowiednich warunków w domowym zaciszu. To właśnie dla nich powstała przestrzeń będąca połączeniem oddziału bankowego, komfortowej przestrzeni do pracy i kawiarni, wyposażona w urządzenia niezbędne do codziennej pracy jak np. szybkie łącze internetowe czy drukarka.
Santander Work/Café to również znakomita przestrzeń do organizacji spotkań biznesowych czy przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych. Dobrym sposobem na urozmaicenie dnia pracy jest natomiast bogata oferta egzotycznych kaw i serwowanych przekąsek. W przyszłości, gdy sytuacja na to pozwoli, planowana jest tu również organizacja wydarzeń branżowych i warsztatów o różnorodnej tematyce.
Mind Dock
Jednym z najnowszych obiektów biurowych w Gdańsku jest zrewitalizowany budynek Dyrekcji Stoczni Gdańskiej, który deweloper - Stocznia Cesarska Development, oddał do użytku w październiku tego roku. W efekcie przebudowy obiektu na dwóch najwyższych kondygnacjach powstała przestrzeń coworkingowa o nazwie Mind Dock. Jest to wyjątkowe otoczenie, w którym historyczna atmosfera łączy się z nowym, odświeżonym wnętrzem, obejmującym w pełni umeblowane miejsca do pracy oraz wygodne strefy wypoczynkowe, integracyjne i socjalne.
Jesteśmy przekonani, że otwierając Mind Dock wnosimy coś wyjątkowego na trójmiejski rynek biurowy. - mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stocznia Cesarska. Szczególnie młodsze pokolenia, osoby kreatywne i startupy szukają dziś czegoś więcej niż tylko miejsca do pracy. W budynku Dyrekcji oferujemy coś, co odpowiada potrzebom przedsiębiorców i twórców XXI wieku, z wyjątkową historią, kostką brukową, dźwigami, i piękną ceglaną architekturą w tle - dodaje Schuurman.
Mind Dock to 1000 m2 powierzchni, na której znajdziemy zróżnicowane i w pełni wyposażone przestrzenie biurowe typu Plug & Play – hot deski, stanowiska pracy do wyłącznego korzystania w środowisku coworkingowym czy prywatne biura wynajmowane na dłuższe okresy. W budynku znajdują się ponadto liczne sale konferencyjne, a nawet sala bankietowa. Społecznym sercem Mind Dock jest natomiast ogólnodostępna strefa relaksu z dużą kuchnią, wygodnymi miejscami do siedzenia, podwieszanymi fotelami, zielenią oraz loftowymi strefami współdzielonymi.
źródło: pieknydom24.pl