Cała prawda o odkurzaniu Polaków, czyli wyniki badania Electrolux Global Vacuuming Survey 2013
Electrolux, chcąc sprawdzić, co ludzie z całego świata sądzą o odkurzaniu, przeprowadziła globalne badanie - Electrolux Global Vacuuming Survey 2013. Ponad 28 000 osób z 23 krajów odpowiedziało na szereg pytań dotyczących m.in. ich opinii na temat odkurzania, towarzyszących mu emocji czy nawyków. Jak Polacy wypadli na tle pozostałych narodowości? Czy mamy powody do wstydu? Odsłaniamy prawdę o odkurzaniu według Polaków!
Czystość po polsku
Zgodnie z wynikami ankiety, Polacy należą do narodów, które zdecydowanie cenią sobie czystość. Aż 39% z nas przyznaje, że odkurza od 2 do 5 razy w tygodniu, a 21% - raz dziennie. W obydwu przypadkach przewyższamy średnie globalne, które wynoszą odpowiednio 33% i 13%. Badanie ujawniło, że większość z nas odkurza popołudniami w ciągu tygodnia, a czynności tej poświęcamy do godziny - taką ilość czasu zadeklarowało 95% respondentów. Do sprzątania podłóg przystępujemy z reguły w ubraniu codziennym (51%) lub w stroju sportowym (35,3%). Co ciekawe, 3,4% Polaków przyznało, że odkurza w bieliźnie lub nago.
Nieznośny hałas
Nie da się ukryć - odkurzanie nie należy do ulubionych sposobów na spędzanie czasu. Jednak co, tak naprawdę, denerwuje w nim Polaków w największym stopniu? Zgodnie z wynikami badania Electrolux Global Vacuuming Survey 2013 tym czynnikiem jest towarzyszący mu hałas - 24,2% polskich ankietowanych wskazało go jako najbardziej irytujący. Na drugim miejscu wśród mankamentów sprzątania podłóg znalazło się słabe zasysanie kurzu przez urządzenie (16,8%), a na trzecim - konieczność wymiany worka (15,4%). Jak zatem umilamy sobie tę niezbyt lubianą przez nas czynność? Jak się okazuje, większość z nas słucha muzyki - takiej odpowiedzi udzieliło 31% polskich badanych. Najczęściej wybieranym gatunkiem jest pop (15,8 %). Odkurzamy także przy akompaniamencie mieszkanki różnych stylów (14,2%) oraz rock ’a czy heavy metalu (9%).
Emocje towarzyszące odkurzaniu
Ankieta Electrolux Global Vacuuming Survey 2013 zbadała także, jakie emocje towarzyszą nam po skończonym odkurzaniu. Wyniki ujawniły, że wśród Polaków najczęściej występującym odczuciem jest ulga - takiej odpowiedzi udzieliło 30% respondentów i był to najwyższy wynik w tej kategorii, spośród wszystkich 23 krajów biorących udział w badaniu. Co ciekawe, odkurzanie może wywoływać także przyjemne stany emocjonalne. Wśród Szwedów, którzy uporali się z tym domowym obowiązkiem najczęściej pojawiającym się odczuciem jest satysfakcja, a wśród mieszkańców Turcji - wzrost poczucia szczęścia.
Odkurzacz dla polskiego konsumenta
Zakup odkurzacza to poważna decyzja, a dostęp do bogatej oferty z pewnością jej nie ułatwia. Czym polscy konsumenci kierują się podczas wyboru tego urządzenia? Ankieta wykazała, że najważniejszym czynnikiem jest dla nas skuteczność zasysania kurzu. Ponad 30% osób uznało to za najważniejszą cechę. Podobny wynik pojawił się w odpowiedziach ankietowanych z całego świata. Podczas kupowania odkurzacza, Polacy zwracają także uwagę na inne cechy. Na drugim miejscu znalazła się moc, a na trzecim - ilość zużywanej energii. Okazuje się, że nie należymy do estetów - najmniej istotny jest dla nas design urządzenia. Tylko 0,48% z nas wskazało ten element, jako ważny.
źródło: electrolux/pięknydom24.pl