piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
2 400 pluszaków trafiło do Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego Finał akcji „Każdy pluszak to historia”

2 400 pluszaków trafiło do Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego Finał akcji „Każdy pluszak to historia”

2014-01-24 14:30:00

Krakowskie karetki zyskały nowe wyposażenie w postaci blisko 2 400 pluszaków zebranych w ramach akcji IKEA „Każdy pluszak to historia”. Za pośrednictwem ratowników medycznych rozdawane będą one chorym lub poszkodowanym w wypadkach dzieciom. W zeszłym roku Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udzieliło pomocy ponad 5 100 dzieci, w tym około 2 600 w wieku do 12 lat. To właśnie do takich maluchów trafią pluszaki zebrane w IKEA Kraków.
 

Maskotki są bardzo przydatne w każdej karetce. "Mimo najtroskliwszej opieki, jazda do szpitala zawsze jest dla dziecka stresem. Tym bardziej, że pobyt w ambulansie wynika przecież z choroby, bólu czy wypadku. Miękka i miła przytulanka jest dla maluchów wsparciem w tych trudnych sytuacjach "- mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Pluszaki pomagają też ratownikom, pielęgniarkom i lekarzom." Z dzieckiem uspokojonym maskotką lepiej się współpracuje "- tłumaczy dyrektor Popławska.  Załodze karetki łatwiej wtedy wykonać wszystkie czynności medyczne i badania. Ratownicy mogą też użyć maskotki do pokazania dziecku, które z nich będą wykonywać, np. wkłucie czy osłuchiwanie. Stres dziecka jest wtedy zdecydowanie mniejszy. 11. już edycja „pluszakowej” kampanii IKEA wzbogacona została o specjalnie na tę okazję wydany audiobook „Każdy pluszak to historia” z bajkami ponad 30 znanych osób z całej Polski. W Krakowie w akcję charytatywnie włączyli się: Dorota Segda, Renata Przemyk, Adam Grzanka, Marek Balawajder oraz blogerzy Lekko Stronniczy. Wyjątkowy audiobook z ich autorskimi opowiadaniami rozdawany był bezpłatnie klientom IKEA Kraków, którzy przekazywali maskotki do specjalnego pojemnika. Na płycie znalazły się też bajki przedstawicieli UNICEF: Małgorzaty Foremniak i Roberta Korzeniowskiego oraz reprezentantów poszczególnych miast, w których są sklepy IKEA. Warszawę np. reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Wrocław - Magdalena Kumorek.

"Zbiórkę pluszaków dla dzieci prowadzimy od 2009 roku, ale tym razem ustanowiliśmy absolutny rekord. W ciągu 2 miesięcy akcji udało nam się zgromadzić więcej pluszaków, niż przez całe 4 wcześniejsze edycje kampanii w Krakowie."- mówi Magdalena Krokowska, Kierownik IKEA Kraków." Wszystko to dzięki wielkim sercom naszych klientów oraz autorów pluszakowych bajek, a także zaangażowaniu pracowników IKEA Kraków. A mówią, że mieszkańcy Krakowa to centusie "- dodaje Magdalena Krokowska. W Krakowie zebrano dokładnie 2 364 pluszaki. Bajek można posłuchać na stronie: www.pluszakidlaedukacji.pl.

Dodatkowe informacje

Audiobook „Każdy pluszak to historia” i zbiórka pluszaków dla karetek pogotowia i placówek medycznych to dodatkowy, polski akcent kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”, prowadzonej globalnie przez IKEA oraz organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach projektu, jak co roku, IKEA Foundation przekaże na programy edukacyjne dla dzieci (m.in. na rozwój szkolnictwa w Afryce) 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych zakupionej w IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski.

źródło: ikea/pięknydom24.pl
 

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe