piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
Zadbaj o sprawność urządzeń grzewczych zimą

Zadbaj o sprawność urządzeń grzewczych zimą

WYKOŃCZENIE / Ogrzewanie i chłodzenie / 2020-12-17 14:53:07

Zimą dom potrzebuje szczególnej troski z naszej strony. Musimy skoncentrować się przede wszystkim na dbałości o te elementy, które mają realny wpływ na nasze bezpieczeństwo. Dobrze zorganizowany dom to bowiem ten, w którym możemy się pochwalić wydajnymi i sprawnymi urządzeniami grzewczymi. Jak zadbać o ich prawidłowe funkcjonowanie? Wskazuje ekspert marki Vaillant, przodującej w dziedzinie techniki grzewczej i wentylacyjnej na rynku międzynarodowym.

Polecane sklepy

allegro

Niespodziewana, poważna awaria systemu grzewczego, zwłaszcza zimą, spowoduje wychłodzenie pomieszczeń i brak ciepłej wody w kranach. Dlatego warto systematycznie dbać o jego konserwację, aby w sezonie grzewczym działał poprawnie i bezpiecznie. Jak to robić?

Dlaczego warto regularnie dbać o urządzenie grzewcze?

Zima to szczególny okres w roku, w którym wszelkie konsekwencje zaniedbania urządzenia grzewczego  mogą być bardzo poważne w skutkach i mieć wpływ na wysokość naszych rachunków za ogrzewanie. Dlatego tak istotna jest regularna kontrola urządzenia, która pozwala na:

·         Usunięcie wszelkich awarii na bieżąco

Urządzenia grzewcze pracują codziennie. W zależności od warunków, w jakich funkcjonują, mogą ulegać różnym awariom. Usterki techniczne mogą dotyczyć poszczególnych elementów, które składają się na urządzenie. Dokonując regularnych przeglądów, możemy dość wcześnie wykryć i usunąć nawet najdrobniejsze nieprawidłowości.

·         Zwiększenie wydajności urządzenia

Urządzenia – szczególnie gazowe – pracują efektywnie tylko w przypadku, gdy są odpowiednio wyregulowane. Systematyczny serwis daje gwarancję, że wszystkie parametry są ustawione prawidłowo i urządzenie będzie pracowało wydajnie. Ponadto kiedy kocioł nie jest regularnie serwisowany i czyszczony, coraz większe ilości produktów spalania takich jak sadza odkładają się w jego wnętrzu znacznie zmniejszając jego wydajność. Mogą one również prowadzić do kosztownych uszkodzeń urządzenia.

·         Bezpieczeństwo użytkowania

Regularne wykonywanie przeglądów daje pewność, że kocioł działa poprawnie, dzięki czemu zapobiegamy wielu niebezpieczeństwom związanym z uszkodzeniem urządzenia grzewczego.

·         Dłuższą żywotność urządzenia

Każde urządzenie mimo swej generalnej niezawodności pracuje w optymalnych warunkach w sposób bezawaryjny tylko przy właściwym serwisowaniu. Celem przeglądu jest utrzymanie urządzeń w najwyższej sprawności i zapewnienie bezawaryjnej eksploatacji w długim czasie. Dlatego też producenci gazowych urządzeń grzewczych zalecają regularne wykonywanie przeglądów serwisowych.

Długą oraz bezproblemową pracę urządzeń grzewczych można zapewnić dzięki ich właściwemu użytkowaniu oraz regularnym przeglądom technicznym. To dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na gwarancję urządzenia grzewczego, której udziela producent, ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowej, przedłużonej gwarancji. Wszelkie, nawet drobne usterki, które nie zostały w porę wykryte, mogą bowiem prowadzić do poważnych konsekwencji – szczególnie zimą, kiedy sezon grzewczy jest w pełni – mówi Michał Pleśniak, kierownik ds. rozwoju serwisu, Vaillant.

Sprawność urządzeń grzewczych a przedłużona gwarancja

Producenci urządzeń grzewczych – kotłów, pomp ciepła czy systemów solarnych – udzielają kilkuletniej gwarancji na oferowane przez siebie produkty, dzięki czemu klienci nie muszą obawiać się niespodziewanej awarii, zyskują spokój i bezpieczeństwo. Co zrobić jednak po upływie tego czasu? Jak zabezpieczyć swoje urządzenie, by cieszyć się jego prawidłowym funkcjonowaniem?

W przypadku, kiedy klient stwierdzi, że okres podstawowej gwarancji jest dla niego zbyt krótki, może wykupić dodatkową, przedłużoną gwarancję na niektóre typy urządzeń. Wydłuża dzięki temu okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów. Producent po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę.

Co oznacza ona w praktyce? Przedłużona gwarancja wydłuża okres bezpiecznego i komfortowego korzystania z produktów. Dodatkowo producent zobowiązuje się do diagnostyki urządzenia i usuwania usterek. Opieka producenta urządzenia grzewczego to w praktyce przede wszystkim dostęp do wszystkich oryginalnych części zamiennych, a także autoryzowanej bazy serwisowej, która może zagwarantować szybką naprawę w przypadku awarii urządzenia – mówi Michał Pleśniak, kierownik ds. rozwoju serwisu, Vaillant.

ecoCOMFORT od marki Vaillant – czym jest?

ecoCOMFORT to program przedłużonej gwarancji od Vaillant na kotły kondensacyjne. Daje on możliwość przedłużenia standardowej (24-miesięcznej) gwarancji o dodatkowe 3 lata. Wydłużoną gwarancją objęte są kotły marki Vaillant do 37 kW zakupione za pośrednictwem Autoryzowanych Firm Partnerskich.

ecoCOMFORT to w praktyce:

·         pełna gwarancja (część zamienna, naprawa, dojazd),

·         bezpłatna naprawa w razie jakichkolwiek problemów z urządzeniem,

·         przypomnienia o zbliżających się terminach przeglądów,

·         oryginalne części zamienne do naprawy,

·         stała opieka Autoryzowanych Firm Vaillant, regularna konserwacja urządzenia,

·         kompleksowe wsparcie serwisowe związane z urządzeniem,

·         bieżące informacje o nowościach produktowych i nowych rozwiązaniach.

Program przedłużonej gwarancji ecoCOMFORT cechuje się dużą elastycznością w stosunku do użytkownika, jeśli chodzi o zarówno okres obowiązywania, jak i obejmowany ochroną asortyment. Program ten umożliwia przedłużenie standardowej, dwuletniej gwarancji o rok (maksymalnie trzykrotnie) lub trzy lata z góry, co finalnie może oznaczać aż pięcioletnią ochronę gwarancyjną – mówi Michał Pleśniak, kierownik ds. rozwoju serwisu, Vaillant.

W jaki sposób klienci mogą skorzystać z programu?

Proces przystąpienia do programu jest bardzo prosty oraz czytelny dla naszych klientów. Muszą oni najpierw wybrać serwisanta z ważnymi uprawnieniami, a następnie optymalny wariant programu –

ecoCOMFORT, który obejmuje samo urządzenie, lub ecoCOMFORT SYSTEM, obejmujący urządzenie wraz z osprzętem, np. regulatorem, zasobnikiem c.w.u., zestawem pompowym – mówi xx, Vaillant. – Klienci muszą wybrać czas obowiązywania ecoCOMFORT. Do wyboru mają dwie opcje: 1 rok, który można przedłużyć maksymalnie 3-krotnie, lub 3 lata. Następnie dokonują płatności i wypełniają druk formularza, który jest dostarczany przez serwisanta – mówi Michał Pleśniak, kierownik ds. rozwoju serwisu, Vaillant.

Prawidłowa praca systemu grzewczego zimą ma niebagatelne znaczenie. Zadbaj o komfort i bezpieczeństwo swoje oraz bliskich. Więcej informacji na temat przedłużonej gwarancji znajduje się na stronie www.vaillant.pl/klienci-indywidualni/serwis-i-wsparcie/5-lat-gwarancji/.

źródło: pieknydom24.pl

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe