piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
Pracujesz w domu i potrzebujesz dobrze urządzonego miejsca do pracy? Sprawdź, jak zaaranżować funkcjonalne i sprzyjające koncentracji domowe biuro
kolekcja Shetland Meble Wójcik, mat.prasowe

Pracujesz w domu i potrzebujesz dobrze urządzonego miejsca do pracy? Sprawdź, jak zaaranżować funkcjonalne i sprzyjające koncentracji domowe biuro

MEBLE / Meble / 2018-09-19 15:19:09

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób wykonuje wolny zawód, który wymaga od nich zorganizowania kącika do pracy w zaciszu swojego własnego domu. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na zaaranżowanie oddzielnego gabinetu. W jaki więc sposób stworzyć nie tylko funkcjonalne, ale również sprzyjające koncentracji i kreatywności miejsce do pracy w części innego pomieszczenia? Oto kilka wskazówek.

Polecane sklepy

allegroHauz

Aby urządzić profesjonalne domowe biuro, nie trzeba posiadać dodatkowego pokoju – wystarczy jego róg lub kawałek wolnej ściany. Przed przystąpieniem do organizacji takiego miejsca warto określić, czego tak naprawdę oczekujemy od takiej przestrzeni – co innego będzie potrzebne do pracy grafikowi komputerowemu, co innego księgowej. Dlatego na samym początku zaplanuj wielkość biurka, rodzaj i ilość potrzebnych półek no i oczywiście wybierz dla nich odpowiednie miejsce, które będzie sprzyjało koncentracji.

Jak wybrać miejsce na domowe biuro?

Komfortową sytuacją jest, gdy możemy przeznaczyć na domowe biuro cały pokój. Jest to jednak rzadkość, gdyż większość mieszkań jest na to po prostu zbyt mała. W takim wypadku kącik do pracy musi stać się częścią innego pomieszczenia. Pytanie pozostaje – którego? Zazwyczaj jako pierwsze przychodzą nam do głowy salon lub sypialnia. Warto zatem rozważyć plusy i minusy każdego z nich, pamiętając przy tym o podstawowych zasadach, jakie powinno spełniać właściwie zaplanowane miejsce do pracy. Po pierwsze, musi być usytuowane jak najdalej od ciągów komunikacyjnych, dzięki czemu nic ani nikt nie będzie nas rozpraszać. Po drugie, biurko warto ustawić bokiem do okna – pozwoli to m.in. uniknąć odbijania się światła od monitora komputera.

Salon – wydziel oddzielną strefę pracy

Salon to najbardziej reprezentacyjne miejsce w całym domu. To tutaj przyjmujemy gości, spożywamy posiłki i relaksujemy się przy ulubionym filmie. Tak wiele funkcji w jednym pomieszczeniu sprawia, że zazwyczaj panuje w nim dosyć duży ruch i zawsze coś się dzieje, a to nie do końca sprzyjające warunki do pracy. Z drugiej strony przestrzeń dzienna jest zwykle największym pokojem w całym domu, co daje znacznie większe możliwości aranżacyjne. Jeśli zdecydujemy się na umieszczenie kącika do pracy w salonie, warto oddzielić go od reszty pomieszczenia np. regałem. Stanie się on nie tylko naturalną barierą, ale również doskonałym miejscem do przechowywania książek, dokumentów czy segregatorów. W tak zaaranżowanej strefie głównym punktem powinno być wygodne biurko. Warto wybrać takie, które będzie jej ozdobą, jednak nie zapominając przy tym o funkcjonalności –  biurko wyposażone w wygodne szuflady i półki pozwoli na utrzymanie porządku i sprawi, że schowane w nim przybory i dokumenty będziemy mieć zawsze pod ręką. – tłumaczy Ewelina Wójcik, dyrektor d.s. marketingu Meble Wójcik.

Sypialnia – stwórz kącik idealnie dopasowany do twoich potrzeb

Sypialnia powinna być przede wszystkim miejscem relaksu i odpoczynku, a to nie do końca kojarzy się z pracą zawodową. Jednak właśnie te dwie cechy powodują, że jest to najbardziej zaciszne pomieszczenie w całym domu, przez co doskonale nadaje się na urządzenie w nim małego gabinetu. Pamiętaj jednak, że w sypialni główne miejsce powinno zajmować łóżko, dlatego nie próbuj na siłę stwarzać w niej ogromnego „centrum dowodzenia”, które przytłoczy całe pomieszczenie. Postaraj się raczej o wygospodarowanie niewielkiego kącika, najlepiej w bliskim sąsiedztwie okna. Biurko można ustawić np. we wnęce między szafą z ubraniami a ścianą. Półki na dokumenty i organizery warto powiesić na ścianie – dzięki temu nie będą one zajmowały zbyt wiele miejsca. Pamiętaj również o odpowiednim doborze mebli – niech stanowią integralną część sypialni, spójną z jej stylem i kolorystyką.

Zadbaj o ergonomię

Gdy mamy już wybrane miejsce, w dalszej kolejności należy zadbać o właściwą ergonomię pracy. Po pierwsze, zweryfikujmy wysokość biurka i krzesła. Jak to zrobić? Usiądź wygodnie przy biurku i połóżmy dłonie na klawiaturze. Stopy powinny stać płasko na podłodze – jeśli zgięcia w łokciach tworzą kąt 90 stopni, a kolana ustawione są w pozycji kąta prostego, oznacza to, że masz prawidłową postawę i meble są właściwie dostosowane do twojego wzrostu. Kolejną rzeczą jest ustawienie monitora komputera. Jego górna krawędź powinna znajdować się poniżej poziomu oczu, a ich odległość od ekranu wynosić około 70 cm. W trosce o wzrok warto również postawić na biurku lampkę, która po zmroku będzie oświetlać wszystkie rzeczy, z których najczęściej korzystasz podczas pracy – klawiaturę, notatki itp. Zwróć przy tym uwagę na odpowiednie natężenie i rodzaj światła – w żadnym wypadku nie może cię razić ani świecić jaśniej od monitora.

Spersonalizuj swoje miejsce pracy

Aby czas spędzony przy biurku upływał w miłej atmosferze, warto zadbać także o otoczenie miejsca pracy. Niech na ścianie znajdzie się miejsce na ulubiony obraz lub grafikę. Na blacie natomiast postaw doniczkę z żywą rośliną – kwiaty pozytywnie wpływają na dobre samopoczucie i zdrowie, gdyż produkują tlen i jonizują powietrze. Dobrym pomysłem, który sprzyja kreatywności, jest zawieszenie nad biurkiem tablicy inspiracji – przyczepisz do niej kartki, kalendarze, hasła motywacyjne i ulubione zdjęcia. Na rynku istnieje wiele rozwiązań, które możesz wykorzystać do tego celu – od klasycznych tablic korkowych, po farbę tablicowo – magnetyczną. Nie trzymaj też zbyt dużej ilości przedmiotów na blacie – nic tak nie potrafi skutecznie nas rozpraszać, jak panujący wokół bałagan. Zadbaj wiec o odpowiednią ilość pojemników, koszy, segregatorów i przegródek, w których schowasz dokumenty i wszystkie akcesoria biurowe. Jeśli chodzi o kolory, które najlepiej sprzyjają koncentracji i likwidują napięcia, są to zieleń, szarość oraz biel. Ta ostatnia działa uspokajająco i pozwala zebrać myśli. Te drobne elementy sprawią, że twoje stanowisko pracy będzie nie tylko przyjazne, ale i inspirujące.

Jedną z głównych zalet domowego biura jest możliwość stworzenia miejsca idealnie dopasowanego do naszych potrzeb i charakteru, co nie zawsze jest możliwe w przypadku pracy w biurze. Wybór biurka, liczby szuflad, schowków, przyborników, zależy tylko i wyłącznie od nas. – mówi Ewelina Wójcik, dyrektor d.s. marketingu Meble Wójcik. Pracując w domu, pamiętajmy jednak o jeszcze jednej bardzo ważnej kwestii – umiejętności znalezienia równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Ustalmy sobie godziny pracy i konsekwentnie się ich trzymajmy. W dzisiejszych czasach zasada work-life-balance jest niezwykle istotna dla naszego zdrowia zarówno fizycznego jak i psychicznego. 

Więcej informacji na stronie: www.meblewojcik.pl

źródło: pieknydom24.pl

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe