piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
Narzędziowy lider świętuje jubileusz

Narzędziowy lider świętuje jubileusz

2017-06-09 12:15:11

Lange Łukaszuk, uznany dystrybutor branży narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej, obchodzi 30-lecie działalności. Założyciele firmy zaczynali w garażu, jednak dziś współpracują z największymi światowymi markami. Ich biznes jest zwierciadłem trzech dekad polskiej gospodarki.

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę największych światowych marek narzędzi, elektronarzędzi i oświetlenia. Zatrudnia 70 pracowników, a roczne obroty firmy sięgają ponad 50 milionów złotych - wzrost o 100 proc. w ciągu niecałych 10 lat. W zależności od grupy asortymentu Lange Łukaszuk ma dziś od kilku do kilkudziesięciu procent udziału w polskim rynku. W swoim portfolio mieści takich gigantów branży, jak Panasonic Power Tools, Collomix czy Steinel - łącznie współpracuje z 23 firmami. Z ostatnią z wymienionych Lange Łukaszuk jest związane od początku działalności i wspólnie z nią wprowadzało na polski rynek produkty dotychczas mało znane lub niedostępne. Jak Lange Łukaszuk rozpoczęło drogę do pozycji wiodącego dystrybutora na rynku narzędziowym i elektrotechniczno-oświetleniowym?

Trudne początki

Założycielami i obecnymi właścicielami firmy są przedsiębiorcy Sławomir Lange i Bogdan Łukaszuk. Działalność rozpoczęli w 1987 roku.

- Zaczynaliśmy od napraw sprzętu elektronicznego, ale szybko dostrzegliśmy ciekawszą niszę na rynku. W domach polskich przedsiębiorcówzaczęliśmy montować instalacje alarmowe, wówczas symbol nowoczesnych technologii - opowiada Sławomir Lange. Pierwszą siedzibę, warsztat i magazyn mieli w jednym z wrocławskich garaży. Urządzenia konstruowali sami. - Od początku stawialiśmy na innowacyjność, ale dobrze szła nam też sprzedaż - dodaje Bogdan Łukaszuk.

Pionierski krok

Biznesowy scenariusz Sławomira Lange i Bogdana Łukaszuka całkowicie zmieniło nawiązanie współpracy z niemiecką firmą Steinel, producentem czujników alarmowych, automatyki oświetleniowej, oświetlenia zewnętrznego i opalarek, które na polskim rynku pojawiły się właśnie dzięki Lange Łukaszuk. Firma została wyłącznym przedstawicielem marki w Polsce. W latach 90. Lange i Łukaszuk budowali sieć dystrybucji, nawiązywali nowe kontakty i poszerzali asortyment. Kolejnym przełomem był 1997 rok, kiedy w ofercie firmy pojawiły się narzędzia ręczne. - Dużo drobnych elementów okazało się wyzwaniem, dzięki któremu opanowaliśmy logistykę na znacznie wyższym poziomie. Z kolei w 2000 roku uruchomiliśmy własny magazyn, co dało nam stabilizację i umożliwiło długofalowe planowanie - mówi Bogdan Łukaszuk.

Dobre prognozy

Firma od początku inwestowała również w ludzi. Najlepszym przykładem jest Tadeusz Kumaszka, dziś prezes firmy Lange Łukaszuk. Przeszedł w firmie wszystkie szczeble, od stanowiska w magazynie. Fotel prezesa objął w 2013 roku. - Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, łatwiejsze stały się kontakty z partnerami z zagranicy, ale przede wszystkim bardzo dynamicznie zaczął się rozwijać polski rynek budowlany - mówi Tadeusz Kumaszka. - Zdobyliśmy na nim mocną pozycję, ponieważ nie tylko poszerzaliśmy portfolio, korzystając z dobrej koniunktury, lecz przede wszystkim oferowaliśmy nową jakość w wielu kategoriach produktowych - podkreśla Tadeusz Kumaszka. Obecnie firma zaopatruje blisko 30 punktów partnerskich, a także ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych na terenie całego kraju.

Potencjał rynku narzędzi w znacznej mierze zależy od zapotrzebowania przemysłu oraz stanu branży budowlanej. Jak wyglądają prognozy dla poszczególnych segmentów tego rynku? Które z nich będą się rozwijały najszybciej? - Sądzę, że rynek narzędzi będzie się rozwijał w tempie kilku procent rocznie, przede wszystkim w segmencie profesjonalnych narzędzi budowlanych - ocenia Tadeusz Kumaszka. - Z jednej strony jest to związane z dobrą koniunkturą w tej branży, z drugiej, ze wzrostem oczekiwań klientów w stosunku do jakości wykonania. Jeszcze większą dynamikę będzie miała branża oświetleniowa, nawet w granicach kilkudziesięciu procent rocznie.

W planach Lange Łukaszuk ma dalsze rozszerzanie asortymentu i systematyczną rozbudowę sieci dystrybucji. W tym względzie nowością będzie intensywniejszy rozwój kanałów internetowych. - Pracujemy nad uruchomieniem platformy sprzedaży online, przy współudziale naszych partnerów handlowych. Korzystając z rozwiązań omnichannel będziemy nadal usprawniać komunikację z klientami. W tym i następnym roku skoncentrujemy się też na szkoleniach dla personelu dystrybutorów - podsumowuje Tadeusz Kumaszka.

źródło: pieknydom24.pl

 

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe