piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
Mix&Match Project - premiera wystawy porcelany i menu oraz panel dyskusyjny

Mix&Match Project - premiera wystawy porcelany i menu oraz panel dyskusyjny

2014-03-18 09:23:00

Idea Mix&Match (mieszaj i łącz) jest nowym światowym trendem w projektowaniu architektury stołu, komponowaniu smaków i dań. 20 marca w Concordia Design - centrum innowacji, designu i kreatywności w Poznaniu odbędzie się podwójna premiera: wernisaż wystawy porcelany Mix&Match Project autorstwa Marka Cecuły, panel dyskusyjny z zakresu food designu "Nowy trend Mix&Match - kuchnia, restauracja i architektura stołu”, nowe menu w restauracji Concordia Taste. Wystawę będzie można oglądać do 31 marca (wstęp wolny).

Wystawa porcelany i zajęcia dla dzieci

Mix & Match (pol. mieszaj i łącz) jest światowym trendem, który doskonale odpowiada na potrzeby użytkowników w obszarze spotkań przy stole. Dotyczy to zarówno nowoczesnych koncepcji w aranżacji stołu, a w nich nowej roli porcelany, jak i samego komponowania jedzenia, wyboru i szukania nowych smaków. Marek Cecuła ceramik, projektant i dyrektor artystyczny Polskich Fabryk Porcelany “Ćmielów” i “Chodzież” S.A. zinterpretował światowy trend Mix&Match i wraz z zespołem projektowym do istniejących form porcelany opracował nowe dekoracje. Połączenie organicznych, graficznych, a nawet ornamentowych wzorów w nowe zestawy porcelany zachęca do tworzenia własnych kompozycji. W ten sposób powstały nowe kolekcje: Cosmopolitan, Navy i Blossom Line. Będzie można je zobaczyć na wystawie zatytułowanej Mix&Match Project w Concordia Design (przestrzeń Expo) do 31 marca (wstęp wolny). Wernisaż wystawy 20 marca o godz. 14.30. W tym czasie w restauracji Concordia Taste będą serwowane dania na zastawie z nowej linii Cosmopolitan. W ramach projektu 23 marca o godz. 13.00 odbędzie się Rodzinna Niedziela z porcelaną - dzieci pod okiem animatora będą projektowały dekoracje na swoją, niepowtarzalną zastawę stołową. Najpierw opracują unikalny wzór na papierze, a następnie naniosą go na talerz. Może będzie to początek tworzenia specjalnej rodzinnej kolekcji porcelany."Design wprowadził anarchiczny ład w naszym życiu, dający nowy pogląd na elementy codziennego użytku i na ich estetykę. Współczesne społeczeństwo otwarte jest coraz bardziej na nowe możliwości w formowaniu swego wizerunku, otoczenia i domu. Właśnie tu, na jadalnym stole, gdzie przez tak długo dyktowana była zasada jednolitego wyglądu naczyń, pojawiają się możliwości zaprezentowania swego indywidualnego stylu poprzez kreowanie własnej zestawy stołowej spośród specjalnie zaprojektowanych do tego wzorów.Wprowadzamy system MIX& MATCH z kolekcjami Cosmopolitan, Navy, Blosoom, który będzie rozwijany o nowe kolekcje porcelany stołowej, rozszerzając tym samym ich możliwości estetyczne i użytkowe "- mówi Marek Cecuła.

Panel dyskusyjny

Otwarcie wystawy Mix&Match Project poprzedzi panel dyskusyjny poświęcony food designowi "Nowy trend Mix&Match - kuchnia, restauracja i architektura stołu”, w którym udział wezmą: Ewa Voelkel- Krokowicz CEO Concordia Design, Tomasz Trąbski szef kuchni restauracji Concordia Taste, Anna Wróblewska Head of Consulting Concordia Design, Inga Kamińska Prezes Polskich Fabryk Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" S.A., Marek Cecuła ceramik, projektant i dyrektor artystyczny Polskich Fabryk Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" S.A. 20 marca o godz. 13.30 (wstęp wolny).

Nowe menu w restauracji Concordia Taste

W restauracji Concordia Taste idea Mix&Match oznacza łamanie schematów. Miejsce tworzy uzupełniający się tandem - Ewa Voelkel-Krokowicz właścicielka Concordia Design i miłośniczka kuchni oraz Tomasz Trąbski - szef kuchni - pasjonat z ogromnym doświadczeniem i chęcią eksperymentowania. W Concordia Taste projektuje się całe doświadczenie związane ze spotkaniami przy stole. Rozpoczynając od niestandardowej przestrzeni restauracji, która zmienia się w zależności od projektów realizowanych w Concordia Design - raz jest spokojnym miejscem na lunch, innym razem galerią fotografii, w tygodniu raczej miejscem na spotkania biznesowe, w weekendy dobrym adresem na rodzinny obiad z dziećmi. Aranżacja samej restauracji jest starannie projektowana i zmienia się radykalnie co kwartał, podobnie jak menu. Menu w Concordia Taste to mix regionalnych produktów, tradycyjnych, autentycznych przepisów z nowymi trendami w komponowaniu potraw. Dosłownym odwzorowaniem idei Mix&Match jest także oferta lunchowa, która daje pełną dowolność w komponowaniu tego posiłku. W karcie lunchowej obowiązującej na dany tydzień jest zawsze kilka propozycji zup i przystawek, dań głównych, deserów. To od nas zależy, czy dwudaniowy lunch z karty to przystawka i danie główne, zupa i przystawka, a może zupa i deser. 

Co dokładnie „pomieszał i połączył” w nowej karcie szef kuchni Concordia Taste Tomasz Trąbski? " Nowe menu jest pełne zaskakujących, intrygujących sprzeczności. Przede wszystkim jest mocno odchudzone i lekkie, ale jednocześnie bardzo treściwe. Jest niesamowicie świeże, ale nie brakuje tam również dań kuchni tradycyjnej. Są potrawy proste, ale jednocześnie bardzo wykwintne. W końcu nadal serwujemy dostępne dla każdego menu lunchowe, nowością jest natomiast menu degustacyjne dla koneserów smaku "- wyjaśnia Tomasz Trąbski. W nowym menu Concordia Taste znajdą się m.in. portugalskie kalmary nadziewane kiełbasą Chorizo i grecką fetą oraz grillowany w przyprawach tuńczyk podawany z salsą z mango i chilli. „Proste” kluski ziemniaczane będą podawane z serem Pecorino i suszonymi pomidorami, a wykwintny comber jagnięcy z musem z selera. Delikatny łosoś wystąpi w towarzystwie kaszy gryczanej, a miłośnicy mocniejszych wrażeń będą mogli zamówić „świńskie żebro” lub grillowaną kiełbasę z dzika. Wybranych dań w mniejszych porcjach będzie można skosztować we wspomnianym już menu degustacyjnym. Jest to specjalnie połączony przez szefa kuchni set sześciu popisowych dań, które serwowane są jedno po drugim. 6 popisowych potraw. Będą tu m.in. kalmary, pierożki z jagnięciną, tuńczyk grillowany lub cielęcina i ciasteczko czekoladowe na deser. Nowe menu zacznie obowiązywać od 22 marca. "Idea Mix&Match łączy się z głównym hasłem naszej restauracji, czyli „Jedz, jak lubisz” - mówi Ewa Voelkel-Krokowicz, właścicielka miejsca. "Chcemy, żeby nasi Goście czuli prawdziwą przyjemność odkrywania nowych smaków, żeby dobrze się u nas czuli i miło spędzali tu czas. Myślimy o restauracji szerzej niż tylko w kontekście dobrego menu, dlatego też na te „przyjemne doświadczenia” składa się również nowa aranżacja wnętrza przygotowana wspólnie ze studentami School of Form czy współpraca z Polskimi Fabrykami Porcelany “Ćmielów” i “Chodzież”.

Mix&Match Project:

  • Wystawa Mix&Match Project od 20 do 31 marca, wernisaż 20 marca, godz. 14.30 (wstęp wolny).
  • Panel dyskusyjny "Nowy trend Mix&Match - kuchnia, restauracja i architektura stołu” 20 marca godz. 13.30 (wstęp wolny).
  • Nowe menu w restauracji Concordia Taste od 22 marca.
  • Rodzinna Niedziela z Porcelaną 23 marca, godz. 13.00 (zapisy, szczegółowe informacje na www.concordiadesign.pl). Concordia Design, ul.Zwierzyniecka 3, Poznań

O partnerach projektu:

Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. to największa fabryka porcelany cienkościennej w Europie. Jest właścicielem trzech marek: „Ćmielowa”, „Chodzieży” i Ćmielów Design Studio, które wytyczają linię współczesnej porcelany. To unikatowe połączenie wartości: bogatej historii, niepowtarzalnego designu dwóch najstarszych fabryk porcelany i nowej marki Ćmielów Design Studio, tworzenie unikatowych przedmiotów, dbałość o najmniejszy detal, kunszt ręcznego wykonania i zdobienia. Kolekcje „Ćmielowa” to powrót do źródeł poprzez odtwarzanie najstarszych, jedynych w swoim rodzaju kolekcjonerskich fasonów i tradycyjnej zastawy stołowej w nowym ekskluzywnym wydaniu, które często trafiają do monarchów i głów państw na całym świecie, elegancka i funkcjonalna „Chodzież” oraz „Ćmielów Design Studio” implikujące nowe, twórcze podejście do porcelany, czerpiące z doświadczenia i potencjału utalentowanych projektantów z całego świata.
[[[zdjecie,3790,duze]]]

Ćmielów Design Studio - to innowacyjna pracownia wzornicza otwarta we wrześniu 2013r. jako nowa marka Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”. Dyrektorem artystycznym pracowni projektowej jest Marek Cecuła - ceniony na świecie artysta ceramik i projektant. To pierwsze tego typu studio w Europie - twórcza przestrzeń otwarta na różnorodne działania: projektowanie, produkcję, eksperymentowanie, a także realizację projektów edukacyjnych i artystycznych. Tutaj artyści i projektanci z całego świata mogą tworzyć własne kolekcje, mające szansę dołączenia do oferty Polskich Fabryk Porcelany. W ĆDS odbywać się będzie stała rezydencja artystyczna oraz coroczne seminaria z dziedziny wzornictwa ceramicznego. Celem nowej pracowni jest utworzenie innowacyjnego modelu współpracy pomiędzy projektantami, artystami a przemysłem, z myślą o powstaniu nowej porcelany dla klientów poszukujących dobrego, współczesnego wzornictwa. Dzięki wykorzystaniu kilkuwiekowego doświadczenia w produkcji najlepszej polskiej porcelany w połączeniu ze współczesnym designem powstaje oferta, która będzie konkurować na europejskich i światowych rynkach. ĆDS jest sygnałem, że obecna porcelana „Ćmielowa” i „Chodzieży” zdecydowanie wykracza poza tradycyjne wzornictwo, kojarzone z nostalgiczną porcelaną przodków, używaną wyłącznie „na szczególne okazje”. Studio jest dziś miejscem eksperymentów w zakresie produkcji i projektowania współczesnej porcelany - zostały już opracowane pierwsze projekty i wzory. Dwie kolekcje z nowej linii ĆDS: New Atelier i Touch of Blue wyróżnione zostały w tegorocznym konkursie „Must Have”, organizowanym przez Łódź Design Festival.  [[[zdjecie,3789,duze]]]

źródło: Concordiadesign/pięknydom24.pl

 

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe