piękny dom - twitterpiękny dom - facebookpiękny dom - linkedinpiękny dom - instagram
A Book 2018 od Armstrong już dostępny

A Book 2018 od Armstrong już dostępny

WYKOŃCZENIE / Ściany i podłogi / 2018-04-10 09:32:59

Właśnie pojawiło się najnowsze wydanie prestiżowego rocznika A Book firmy Armstrong. To ponad 104 strony inspiracji, zdjęć, opisów najciekawszych realizacji z ostatniego roku w Europie. W najnowszym A Booku aż 4 z 30 projektów to biura z Polski, m.in. warszawska siedziba firmy Stanley Balck & Decker.

By dobrze zrozumieć ideę tegorocznego A Booka trzeba się cofnąć setki lat. Dlaczego? Ponieważ najnowsze trendy zmieniają podejście do projektowania sufitów, a właściwie nie zmieniają, tylko przywracają dawny porządek. Wystarczy przypomnieć sobie, że sufit był mocno eksponowaną przestrzenią już wiele lat temu. Sklepienie Kaplicy Sykstyńskiej czy Biblioteki Kongresu USA to wnętrza w których rozmach zdobień przyprawia o zawrót głowy. Przestrzeń nad głowami była głównym miejscem składania w formie malowideł i zdobień hołdu religijnego, czy zaznaczania bogactwa i władzy.

Dziś najnowsze kierunki aranżacji publicznych budynków zmierzają w stronę podkreślenia charakteru wnętrza poprzez wykorzystanie sufitu. Architekci w całej Europie – co świetnie widać na przykładach wybranych do tegorocznej edycji A Booka – stawiają mocny akcent na sufit. Pojawiają się przeróżne kolory, kształty, formy, sufity gładkie i wyspowe, niemal „pływające”
w przestrzeni ponad głowami.

  • Wkraczamy w wiek „estetycznego” sufitu

Jedną z najciekawszych realizacji przedstawionych w A Booku 2018 jest olimpijska pływalnia w Szwajcarii. Samo wnętrze nie przykuwałoby uwagi, gdyby nie sufit. Na powierzchni 1 500 mkw. metalowe sufity Armstrong wypełnione wkładem akustycznym pokryto specjalną powłoką z kolorze złota. Efekt? Niebieska tafla wody kontrastuje z ułożonymi falująco złotymi płytami sufitowymi.

W przeciwną stronę poszli architekci aranżując siedzibę firmy Notino w Czechach. Wnętrze Sali konferencyjnej jest spokojne, wręcz ascetyczne. Biel sufitu, ścian, mebli otacza czarną ścianę z firmowym logo.

  • Wyspa na suficie

Jednak sufit podwieszany nie musi tworzyć gładkiej powierzchni od ściany do ściany. Obiekty, które z założenia są mniej formalne niż biura i urzędy, to hotele, restauracje czy centra kulturalne. W nich projektanci chętnie stosują rozwiązania które pasują do charakteru działalności. Dlatego przyjazną akustykę i design przestrzeni w jednym z niemieckich hoteli Moxy należącym do sieci Marriott pomagają stworzyć metalowe sufity wyspowe. Z kolei w wiedeńskim Austria Center uwagę przykuwają metalowe, trójkątne płyty sufitowe tworzące wzorzystą siatkę pod stropem.

Wydawany co roku magazyn Armstrong jak przyznają architekci jest dla wielu „lookbookiem”, z którego korzystają szukając pomysłów na śmiałe realizacje. – Jednak A Book to nie tylko piękne zdjęcia, publikacja zawiera wiele wskazówek jak poradzić sobie z wyzwaniem jakim jest hałas w miejscu pracy, czy w tłocznych głośnych przestrzeniach restauracji i centrów handlowych – zaznacza Michelle Nicholl, Marketing Communications Manager z Armstrong. Część wydania poświęcona jest też tematyce ekologii – bo to nie tylko silny trend w budownictwie, ale jeden z głównych kierunków działań Armstrong, który jako jedna z pierwszych firm na rynku budowlanym zaczął wprowadzać do procesu produkcji i cyklu życia swoich sufitów ideę Cradle to Cladle (C2C, „od kołyski z powrotem do kołyski”).

A Book 2018 https://www.armstrongceilings.com/content/dam/armstrongceilings/commercial/europe/brochures/a-book-2018-brochure.pdf

źródło: pieknydom24.pl

pieknydom24
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe